Recenzie Redactia4fun – Snitch – Capcana.

snitch

In ultimii ani au fost realizate numeroase filme cu si despre informatori (poate unul dintre cele mai relevante este capodopera lui Martin Scorsese, The Departed / Cartita). Dar sa ajunga un film nu foarte mult promovat si cu un actor din alta sfera de activitate sa fie atat de placut de vizionat, si mai ales foarte intens si natural realizat?… Acesta este si cazul lui Snitch, unul dintre cele mai recente proiecte ale lui Dwayne “The Rock” Johnson.

Snitch – Trailer Oficial.

De la bun inceput pot sa spun ca filmul il face remarcat pe Dwayne “The Rock” Johnson din toate punctele de vedere. Poate nu este un actor de Oscar, poate nu interpreteaza des partituri dintre cele mai bune, dar si in momentul in care i se ofera un asemenea rol o face cu adevarat la un alt nivel. Ce se poate spune despre acest film? Foarte multe!… In primul rand acest film dezbate un subiect care de cele mai multe ori au dus la realizarea unor pelicule cu foarte, foarte multe explozii si urmarii dintre cele mai spectaculoase, si nu s-au axat si pe realismul situatiei. Este vorba de traficul de droguri, despre ceea ce inseamna a fi un traficant de droguri, despre riscurile pe care ti le asumi, fiind afectata pana si familia.

snitch 1Dwayne Johnson il interpreteaza pe John Matthews, un director al unei companii de constructii, cu o familie model, foarte implinit din aproape toate punctele de vedere. Aproape, deoarece se afla la cea de a doua casnicie si se pare ca de data asta chiar se simte fericit. Si asta pana cand afla de la fosta sotie, Sylvie (Melina Kanakaredes) ca fiul sau din prima casnicie, Jason Collins (Rafi Gavron),  a fost arestat pentru trafic de droguri in urma unei inscenari facut de prietenul sau, si el traficant de droguri. In incercarea de a-l ajuta, John va fi nevoit sa incerce sa ajute Departamentul Anti-Drog in frunte cu agentul Cooper (Barry Pepper) si avocata Joanne Keeghan (Susan Sarandon) sa prinda unul dintre capii retelei. Acest lucru neputand sa-l faca fiul incarcerat, John se va oferi sa ajute echipa, punandu-si la bataie viata, cariera si chiar, familia. Insa el nu o va face singur, ci ajutat de unul dintre angajatii sai de la firma, Daniel James (Jon Bernthal), un fost traficant si el. Ajuns in lumea dura a drogurilor, John si Daniel vor incepe un joc pe muchie de cutit in care tensiunea, dramatismul cat si actiunea se vor impleti intr-un cumul perfect, in care victoria le va apartine celor buni.

Aceasta drama cu accente de actiune se pare ca i-a purtat foarte mult noroc cu Dwayne, fiinca acest rol il pot considera ca unul dintre cele mai bune din cariera sa (alaturi de cel al antrenorului de fotbal american Sean Porter din drama Gridiron Gang (2006)). Daca l-am vazut de nenumarate ori in filme de actiune, ori in comedii (The Game Plan, Get Smart, The Other Guys), ori in drame precum este Snitch, Dwayne se pare ca poate fi un actor polivalent. In acest film a lasat deoparte tehnicile din wrestling si atitudinea de baiat rau pe care am vazut-o in serii precum Fast and Furious 5 si 6 sau G.I.Joe: Retaliation, si a aplicat o naturalete personajului sau, plusand cu sentimentele pe care le-ar trai un tata pus intr-o asemenea situatie. Sunt intradevar numeroase situatii de tensiune, dintre cele mai intense, dar jocul lui Dwayne da clasa oricui actor de calibrul sau, si asta doar din prisma faptului ca el vine dintr-o lume diferita, cea  a wrestlingului. Chimia pe care o are personajul sau cu cel interpretat de Jon este de-a dreptul incredibila, … dar credibila, facand o echipa aproape perfecta. Dialogurile dintre ei sau dintre John si familia sa sunt create perfect pe situatia respectiva, daca vorbim de un moment dramatic sau chiar detasat.

snitch 2Dar una dintre cele mai mari surprize care m-a bucurat intradevar sa o descopar este prezenta si jocul lui Jon Bernthal, cunoscut mai ales pentru rolul lui Shane Walsh din serialul de succes The Walking Dead. Modul in care si-a expus personajul este cu adevarat remarcabil, avand o fizionomie, o atitudine, o carisma aparte, perfect mulata pe trecutul personajului sau. Si situatiile de tensiune le-a tratat in cel mai profesional mod cu putinta. Pot spune ca acest actor poate face fata oricarui rol de un asemenea temperament si nu numai, fara nici o problema. Chiar de la interpretarea sa din The Walking Dead am fost captivat de modul in care joaca, in care traieste fiecare situatie pentru a transmite si a transpune publicului emotiile sale. De asemenea, atat Susan Sarandon cat si Barry Pepper si-au jucat foarte bine rolurile, oferind atat cat era necesar si suficient. Desigur, o alta supriza placuta a fost cea a prezentei lui Benjamin Bratt, in rolul mafiotului Juan Calos “El Topo” Pintero, revenit pe marile ecrane dupa o pauza de mai bine de 11 ani (fiind prezent toata aceasta perioada in cateva seriale TV sau filme de televiziune).

Despre modul in care a fost integrata actiunea nu se poate spune decat ca a fost exact cat era nevoie pentru un film de asemenea calibru, fara prea multe explozii exagerate,insa cu numeroase moment de urmariri si varsari de sange intense. Nu se vrea a fi un film de Oscar, dar cu siguranta poate si surclasata multor productii recent aparute si cu mari pretentii, dar care au dezamagit lamentabil. Regizorul peliculei, Ric Roman Waugh are un trecut glorios ca si cascador, in blockbustere care au incantat publicul in anii ’80 – ’90, incepandu-si cariera de regizor in urma cu 5 ani, cand a realizat Felon (2008), avandu-l in rolul principal pe Val Kilmer, fiind foarte apreciat de critica de specialitate. Dar se pare ca acest debutant in regie incepe sa creeze proiecte dintre cele mai diverse, avand in acest fel un drum favorabil pentru o cariera stralucita.

snitch 3Filmul, din pacate, nu a fost asa de mult promovat, cel putin de Dwayne “The Rock” Johnson, fiind lansat fix intre proiectele Pain and Gain si G.I. Joe: Retaliation, care au primit o mai mare atentie din partea acestuia. Dar asa cum ne-am obisnuit, filme in care exploziile sunt dintre cele mai spectaculoase si mai indraznete, iar masinile fac cascadorii aproape imposibile au o prima sansa la public, lasand mai la urma filme care au o poveste adevarata in spate. Un lucru foarte buna a fost de asemenea recenziile pozitive din partea criticii, avand un raport de 52% sanse de reusita, iar in ceea ce priveste box-office-ul, incasarile fiind in acet moment de peste 42 mil. $, acoperind pentru inceput bugetul de 15 mil. $ acordat filmului.

Snitch face parte cu siguranta din categoria filmelor cu substanta din ultima vreme, cu dramatism, actiune, situatii extreme si plina de adrenalina, oferind un joc actoricesc la nivel inalt din partea actorilor, dar si o secventiere a actiunilor foarte bine coregrafiata. Deci, cu siguranta, pot repeta ca acest film este unul dintre cele mai bune filme din cariera lui Dwayne “The Rock”.

Pe Dwayne Johnson nu ar trebui ratat nici in aceasta perioada, fiind prezent pe marile ecrane din Romania alaturi de Vin Diesel in cea de a sasea parte din seria Fast and Furious, film ce ruleaza inca in aceasta perioada.

Rating personal: 9/10.