Recenzie O poveste de dragoste Lindenfeld, un film cu Victor Rebengiuc, Mircea Diaconu şi Ion Caramitru

O poveste de dragoste LindenfeldLINDENFELD este o poveste frumoasa de dragoste in ciuda faptului ca se desfasoara intre doua persoane la varsta a treia, aceasta este concluzia. Filmul regizat de Radu Gabrea se desfasoara pe mai multe planuri si fiecare dintre cei care il privi o vor face dintr-o anumita perspectiva / unghi, astfel ca povestea din film este complexa.O poveste de dragoste Lindenfeld1
Pe scurt; Personajul principal Ullie s-a nascut si a trăit până în 1945 in LINDENFELD, un sat şvăbesc din Banat parasit ce se afla in Caras-Severin. Pana când a fugit de prigoana comunistă şi a început să facă avere în Germania, încercând să-şi şteargă din memorie . Din pacate la vremea adolescentei era indragostit de Helga in varsta de 16, iar tot satul spunea ca cei doi se vor casatori. In schimb destinul i-a despartit si nici unul dintre ei nu s-a mai casatorit si nici nu au avut copii pentru ca au ramas cu gandul la marea iubire.

Actorii din LINDENFELD sunt nume mari ale scenei romanesti

Helga, iubita sa din cruda tinereţe este interpretată la maturitate de Victoria Cociaş, rolul lui Ullie la maturitate este interpretat de Victor Rebengiuc, iar in alte roluri ii gasim pe Mircea Diaconu şi Ion Caramitru.
Dincolo de abordarea legata de distrugerea unor sate romanesti, desfiintarea unor comunitati, de probleme entice si istorice legate de evenimentele triste pierdute in negura timpului, filmul este o poveste de dragoste sincera, este o poveste despre alegeri, despre suflete pereche si despre amaraciune. O amaraciune a unei iubiri pierdute ce a fost spusa in acest film printre replici haioase si un fir epic impletit intre trecut si prezent.

Trailier O poveste de dragoste Lindenfeld

Bugetul si perioada de filmare

Filmul a beneficiat de un buget de aproximativ 700 mii de euro si a fost filmat intr-un timp extreme de scurt, doar 28 de zile. Cadrele din LINDENFELD au fost filmate chiar in acest sat uitat de lume cu mari eforturi din partea echipei de productie, iar cadrele interioare au fost trase intr-un studio din Bucuresti fiind realizate impecabil de echipa scenografi. Decorurile din sat sunt 100% autentice si nu au fost “arnjate” absolut deloc. Un fapt interesant legat de acest film este ca in momentul in care Victoria Cociaş a vizitat prima data acest sat acolo mai locuia o singura femeie in varsta de aproximativ 80 de ani, exact ca in povestea filmului.

Filmul este inspirat din cartea lui Ioan T. Morar

Cu toate ca sursa de pornire a acestui film a fost cartea lui Ioan T. Morar, accentul este pus cu totul altfel in film, fiind evidentiate alte personaje si fire epice. Scenariul semnat de Adrian Lustig şi Radu Gabrea, este in esenta o comedie dramatică despre frumusetea pierduta a vietii.