Am stat de vorba cu Mistretzu aka Octavian Păscuț in cadrul proiectului „Promovarea programelor de televiziune prin intermediul reţelelor de socializare” despre social media si Cronica Carcotasilor. In contextul in care Cronica carcotasilor este productia tv cu cei mai multi fani pe facebook, peste 250 de mii, iar Mistretzu este unul dintre cei care se ocupa de promovarea emisiunii pe net 🙂 De curand Octavian Pascut si-a lansat site-ul personal Mistretzu.ro, unde va posta idei, materiale despre Cronica si va interactiona cu „prietenii” din spatiul virtual.
La fel ca si ceilalti membri ai Cronici si Mistretzu a fost sper de gasca, prietenos si ne-a spus chiar niste idei misto 🙂 Va invitam sa cititi si voi nterviul in cele ce urmeaza:
R4FUN: Care sunt motivele pentru care reţelele de socializare sunt utilizate atât de mult în prezent?
Mistretzu : In principal pentru a cauta ştiri/informaţii Din punctul meu de vedere o “găselniță” extraordinară a rețelelor de socializare este butonul “like”, oamenii pot să-și spună părerea instant: îmi place sau nu. Cu toate că mulți evită să lase urme pe internet, de aceea și această metodă de a evalua câți oamenii apreciază un produs este relativă, la fel ca și sondajele; are marja ei de eroare.
R4FUN: Care sunt instrumentele oferite de Facebook pe care le consideri cele mai utile si pe care utilizezi pentru promoarea emisiunii ?
Mistretzu : Facebook-ul a intrat la noi în ţară în urmă cu aproximativ 3 ani. Reţelele de socializare sunt o “modă” care s-a dezvoltat rapid şi a căpătat multiple forme şi utilități. Noi am luat de “afară” , toată lumea îşi face cont pe facebook, se transferă de pe messenger/hi5 pe facebook, numai că principiile de funcţionare ale acestei reţele de socializare sunt total diferite. Acestea sunt bazate pe interese comune, pasiuni comune, facebook-ul ar trebui să fie un cerc restrâns. La noi se pierde însă “scopul” facebook-ului, la noi lumea este concentrată să dea click pe cât mai multe aplicaţii şi să-şi facă cât mai mulţi prieteni, fără a privi altfel acest fenomen.
Contul “Cronica Cârcotaşilor” a plecat dintr-o modă şi a ajuns la un mod serios: facem materiale special pentru contul de facebook. S-a dovedit că din 4 milioane de utilizatori de facebook aproximativ 250 de mii au dat “like” la cronică, astfel am ajuns să fim cea mai importantă emisiune de televiziune din România pe facebook. În principiu la noi pe cont este activitate luni, marţi şi miercuri, dar din toamnă ne-am propus să tratăm totul mai serios legat de comunicarea online şi social media.
R4FUN: Cum definiţi şi cum măsuraţi succesul unei campanii social media?
Mistretzu: Nu ştiu în ce măsură putem evalua exact: în prezent facebook-ul este o “prelungire” a site-urilor noastre din online. E un mod mai uşor de a transmite informaţii pe facebook, cei care sunt în grup sunt mai aproape de emisiune. Facebook-ul apropie oamenii; publicul de un produs.
R4FUN: Cum estimaţi impactul social media asupra producţiei de televiziune Cronica Cârcotaşilor?
Mistretzu: Chiar dacă sună pompos, dar facebook-ul stabileşte o legătură mai “intimă” între noi şi public, faptul că întru eu, intră Mișu, sau Șerban şi vorbim direct cu ei, asta contează cel mai mult. În acest mod publicul de pe facebook devine şi publicul din faţa micilor ecrane prin fidelizarea acestuia; are loc un transfer de public. Oamenii spun ceva, tu le răspunzi direct, e cu totul altceva decât la telefon sau pe mail, e mult mai direct, mai personal.
R4FUN: Acorda o notă de la 1 la 10 pentru următoarele mijloace de promovare social media utiliziate de producţia Cronică Cârcotaşilor, unde 1 înseamnă ineficient, iar 10 eficientă maximă.
1. Transmiterea de informaţii despre emisiune
2. Postarea de fotografii – 10
3. Iniţierea unor discuţii pe teme de interes social
4. Postarea înregistrării emisiunilor
5. Postarea unor filmuleţe making off
6. Organizarea de concursuri
Pot să spun că postarea de fotografii şi de filmuleţe. Dacă ei îşi doresc să realizăm materiale special pentru facebook, o facem, dacă vor filmuleţe noi răspundem dorinţelor publicului interacționâd. Când eram în direct oamenii se bucuram că ei scriau pe facebook şi Mișu le
răspundea, astfel se făcea legăture dintre televiziune şi new media în mod direct şi în timp real. Şi acum e bine, le răspundem la mesaje live, în momentul în care se difuzează emisiunea. Practic subiectele din emisiune sunt discutate pe facebook. Într-un fel sau altul facebook este acum ce era forumul Cronica Cârcotaşilor acum ceva timp.
R4FUN: Facebook-ul reprezintă o continuare a emisiunii în spaţiul virtual?
Mistretzu: O continuare, un preambul şi o legătură directă în timpul emisiunii.
R4FUN: Ai simţit că reţelele de socializare ajuta producţia de televiziune efectiv la capitolul promovare, are un impact real?
Mistretzu: Am simţit din reacţiile celor de pe facebook. E mult mai simplu pentru ei să-şi exprime nemulţumirile şi animozităţile vizavi de anumite personaje din emisiune. Ei ne scriu şi primesc răspuns pe loc şi se simt mai apropiaţi faţă de emisiune şi ceva mai sinceri sau chiar mai îndrăzneți, unii prea îndrăzneți. Spre exemplu am făcut o poză ceva mai devreme cu un domn, care a venit special din Constanţa la emisiune, fiind “prieten” cu emisiunea pe facebook, astfel a aflat de posibilitatea de a ajunge în platou. Li se pare mult mai uşor să se înscrie pe facebook. În momentul de faţă facebook-ul e mult mai palpabil pentru noi, îi vedem pe oamenii, punem mâna pe ei când vin aici, ne cunoaştem şi facem asocierea cu personajul de pe facebook.
R4FUN:Care sunt cele mai importante efecte ale activităţilor social media asupra Cronicii Cârcotaşilor .
Mistretzu:
1 Aplicaţiile
2 Interacţiunea directă
3 Prezenţa publicului în emisiune
Noi nu am avut o strategie bine pusă la punct pentru social media, ideile au venit pe parcurs, dar ne propunem să acordăm o mai mare importanță acestui aspect. Unele idei au venit şi din partea publicului şi am ţinut cont de părerea lor.
R4FUN: Cum percepi viitorul promovării televiziunii prin internet şi new media?
Mistretzu: În curând lucrurile se vor schimba; interetul va promova televiziunea şi nu invers, iar în 5 ani manifestările de pe net vor fi la concurenţă cu cele de pe tv, pentru că îţi poţi alege ce vrei tu, când vrei tu, nu eşti obligat să alegi din ce ţi se dă. Iar în 10 ani televiziunea va rămâne istoric. În momentul de faţă acoperirea de internet nu este la îndemâna tuturor, dezvoltarea se va face direct proporţional cu simplificarea programelor. Eu mă ocup de pozele şi filmările din spatele scenei. Am constatat că sunt cele mai apreciate pozele, filmele sunt ceva mai greu de urmărit; oamenii sunt la muncă, nu au sunet ș.a.s.m.d. La fotografii primim like-uri şi au un impact mult mai mare, cu toate că video-ul este în ascensiune.
R4FUN: Cronica Cârcotaşilor a realizat in sezonul trecut şi un parteneriat media cu 220.ro, ce poti să ne spui despre această colaborare?
Ne promovăm reciproc, pe canalul de acolo, ei îşi atrag audienţa şi click-uri implicit şi de pe canalul nostru datorită filmuleţelor noastre. Oamenii intră să văd scenete care se dă în avans.
R4FUN: Multumim
foto:via facebook
Vezi mai multe din Emisiuni TV pe 220.ro
[…] el a povestit, a ajuns din ascultator animator, totul din pasiune pentru radio. Ulterior a lansat Cronica, o emisiune ce a prins foarte bine pe radio, stilul acid a lui Serban l-a consacrat rapid […]