Mihai Gainusa este unul dintre cei mai consecventi „oameni de televiziune” din piata audio -vizuala romaneasca. Este licentiat in presa scrisa la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Bucuresti, a lucrat la radio Delta RFI, ca reporter de stiri, a colaborat o perioada cu Florin Calinescu la “Chestiunea Zilei”, el fiind cel care ii scria monologurile din deschiderea emisiunii.
Ulterior a venit propunerea din partea lui Serban Huidu pentru a realiza impreuna emisiunea „Cronica Carcotasilor” de la PRIMA TV, devenita cea mai longeviva productie TV de pe piata romaneasca.
Echipa de la R4FUN a stat de vorba cu M. Gainusa despre social media si impactul acestui canal de comunicare asupra productiilor de televiziune. Va prezentam opinia carcotasului despre acest subiect:
R4FUN: Cum estimezi impactul social media asupra producţiei de televiziune Cronica Cârcotaşilor?
MG: Nu ştiu dacă până acum impactul a fost atât de marcant dar cu siguranţă va fi de acum încolo, pentru că orice emisiune care se respectă trebuie să apeleze şi la paginile electronice şi reţelele de socializare. Acum timpurile s-au schimbat şi sunt foarte mulţi oamenii care se conectează la aceste reţele, nu atât pentru a fi în relație cu alţi oameni, încât să fie la curent cu realităţile şi informaţiile.
Spune-ne te rugam care au fsot efecte pozitive ale activităţilor social media asupra Cronicii Cârcotaşilor ?
Avantajele sunt direct proporționale cu numărul celor care se uită la tv sau ne ascultă la radio, principalul avantaj e că sunt informaţi şi sunt mai aproape de noi. Octavian a început să facă filmări ale fazelor din spatele camerelor care în mod normal nu sunt atât de cunoscute publicului larg şi acest lucru cred că îi apropie pe telespectatori de noi, stabileşte o legătură mai specială. Cu toate acestea noi avem mult mai mulţi “prieteni” cu toate că eu cred că ne cunosc mai mult de jumătate din români, sau poate chiar toţi.
Care a fost evenimentul online care v-a convins de utilitatea şi impactul reţelelor de socializare?
Atunci când am început acest sezon cu Oana alături de noi, a fost un adevărat val de reacţii, atât pozitive cât şi negative. Iar atunci când eram în direct cu emisiunea erau la fel; foarte multe reacţii. Noi asta ne-am propus; interacţiunea emisiunii cu social media în timp real, dar din păcate nu am putut face acest lucru în acest sezon până la capăt. În acest fel era o apropiere mult mai mare. Era o chestie specială, să te uiţi la emisiune şi în acelaşi timp să primeşti răspuns. Oamenii să îmi trimită mesaje şi eu să le răspund şi pe facebook şi la tv, o interconectare a televiziunii cu reţelele de socializare.
Multumim