PS4

 

Azi dimineata dupa ce am inchis calculatorul si m-am asezat in pat mi-am spus:

‘’ frate, dupa toatea astea… ce urmeaza ? ‘’.

Incercati sa faceti un exercitiu de imaginatie si amintiti-va de momentele in care ati pus pentru prima oara mana pe un joystick/controller, fie ca vorbim despre despre o consola ATARI fie ca vorbim despre NES ( a.k.a. Terminator pe meleagurile noastre ) sau Nintendo64 si v-ati introdus primul joc. Va mai aduceti aminte zilele/noptile petrecute in fata televizoarelor si frustrarile ce veneau odata cu jocul ( m-a uit la tine Ninja Gaiden ) si totusi te reintorceai la el fiindca muzica iti ramanea in cap si iti spuneai ‘’ gata, azi trec mai departe ! ‘’ ? Eu unu mi le amintesc ca fiind ziua de ieri fiindca imi ofereau sentimente intense in care la varsta aceea imi permiteau sa vad cu ochii mei cum este sa fi in locul lui Batman, Spider-man, Capitanul America si a multor altii, situatii in care mi-au dat frau imaginatiei si situatii in care m-a intrebam daca se poate mai bine de atat. Pe parcursul vietii de entuziast al jocurilor, mi-am dat seama ca intotdeauna este loc de mai bine si am remarcat si invatat in acelasi timp durabilitatea unei console si capacitatile acesteia pana zice ‘’ of ‘’, iar ca sa inchei aceasta mica introducere catre voi dragi cititori si gameri, lasati-ma sa va spun ca vremurile ce vor urma sunt numai bune pentru noi, pentru ca PlayStation 4 si urmatorul Xbox vor intra in schema.

Intrand pe scena…

Acum ceva timp v-am anuntat despre un eveniment pur Sony numit ‘’ Destination PlayStation ‘’ ce va avea in prim plan un anunt urias. Bineinteles ca toata lumea stia ceea ce avea sa fie anuntat fiindca toata lumea era la curent cu toate zvonurile ce ‘’curgeau‘’ despre noua consola oferita de Sony.

Trecut prin E3-uri destul de dezamagitoare, m-am pregatit azi dimineata pentru Live Stream, iar ceea ce am vazut mi-a placut la nebunie !

In coltul din dreapta…

Fara nici o alta discutie numele consolei a fost clar anuntat ca fiind PlayStation 4. Existau zvonuri cum ca in japoneza 4 este citit ‘’shi’’ insemnand moarte si nu poate fi folosit pentru denumirea consolei pentru ca exista o oarecare superstitie, nonsense, in plus nici numele de cod Orbis nu a fost mentionat.

Deja mult prea zvonitul controller isi face aparitia oficiala si ii sunt prezentate toate detaliile ( DualShock + ecran tactil + port microUSB + giroscop + Bluetooth + conector audio + butonul Share ).

Componentele consolei au fost si ele mentionate : Procesor cu 8 nuclee AMD Jaguar x86, 8GB RAM, HDD, memorie interna nespecificata, Blu-Ray drive, Wi-Fi, Bluetooth, porturi USB 3.0, HDMI iar grafica va fi ajutata de un Radeon cu 18 unitati de calcul ce creste performanta pana la 1.84 teraflopi. Spunandu-ne aceste componente a fost anuntat si posibilitatea de rulare a unui joc in timp ce in background va downloadati/instalati/updatati un joc.

Consola va detine un buton de ‘’ low power ‘’ pe care daca-l apesi intra in modul low power si pune pauza jocului, apasat din nou jocul va porni de unde a ramas moment in care mi-am adus aminte cum nu aveam card de memorie la PSX si imi inchideam doar televizorul si plecam unde aveam treaba iar cand reveneam eram good to go.

PlayStation 4 isi face aparitia!

 

Share

Pe tot parcursul evenimentului s-a pus punct pe interactiunea cu alte persoane ingrosand esenta viitorului legat de console, o idee logica ce sta la baza finantelor. Pentru inceput, folosind PlayStationNetwork consola va percepe genurile de jocuri pe care le preferati in single player dar si in multiplayer si va incerca sa va ofere diferite alternative pentru voi dar si prietenilor vostrii cu care interactionati.

CEO-ul David Perry de la Gaikai Network a explicat cum prin aceasta noua varianta a PSN-ului vom putea incerca demo-uri fara a le downloada, putem viziona prietenii cum joaca un anumit joc ( Spectate ) sau putem sa ‘’ le luam controllerul ‘’ prietenilor nostrii pentru a-i ajuta sa treaca de un anumit obstacol intalnit in joc.

Butonul Share, de departe cel mai dulce concept, va permite printr-o simpla apasare crearea unui screenshot, filmarea unui gameplay/walkthrough si activarea unui live stream personal ce poate fi vizionat de catre utilizatori fara a fi nevoie de editari pe calculator si restul de munca depusa ce parea pana acum timp irosit.

 

Games.Games.Games.

Nu exista eveniment al unei companii fara prezentarea unor jocuri ce trebuie sa apara, mai puneti si ca vorbim de o consola de generatie noua si aveti cea mai buna bucata de tort. Aveti mai jos cateva filmulete in care va rog sa va uitati pentru a va face o parere, pe langa asta va voi arata o lista cu toate jocurile aratate ieri in cadrul evenimentului jucate pe noua consola si o lista cu toate studiourile TripleA ce vor lucra pentru consola PS4 :

 

Jocuri :

Knack – Sony Santa Monica

Killzone: ShadowFall – Guerilla Games

DriveClub – Evolution Studios

The Witness – Jonathon Blow

Infamous: Second Son – Sucker Punch

Deep Down – Capcom

Destiny – Bungie

Watch Dogs – Ubisoft

Diablo 3 – Blizzard

Studiouri:

2K Games, 505 Games, Acquire, Activision, Arc System Works, Artdink, ASCII Media Works, Atlus, Avalanche Studios, Bethesda Softworks, Blitz Games Studios, Blizzard, Bohemia Interactive, Bungie, Capcom, CDProjekt, Chara-Ani, Climax, Codemasters, Crafts & Meister, CyberConnect, D3 Publisher, Dimps, Disney, Double Fine, Electronic Arts, Falcom, From Software, Ganbarion, Genki, Granzella, Grasshopper Manufacture, GungHo, Hello Games, Idea Factory, Imageepoch, J.A.W., Kadokawa Games, Keen, Koei Tecmo, Konami, Level5, LucasArts, Lucid, Mages, Marvelous AQL, Mercury Steam, Namco Bandai, O-TWO Inc., Paradox, Peakvox, Platinum Games, Rockstar, Sony Computer Entertainment, Spike Chunsoft, Splash Damage, Square Enix, Stainless, Starbreeze, Sumo Digital, SystemSoft, Team 17, TT Games, Ubisoft, WB Games, WIW, Xing, Yager, Yuke’s, Zen Studios.

Ca sa inchei acest fructuos articol, imaginati-va ca pana acum producatorii de jocuri se loveau de resursele destul de scazute oferite de catre consolele de pana acum, recunoscand si ei ca au trebuit sa modifice unele lucruri ce tineau de grafica pentru a rula jocul cu maxima flexibilitate, stim si noi asta tinand cont de diferentele Consoles vs. PC .Unele studiouri si-au creat planul pentru realizarea unui joc acum 5 – 10 ani si nu puteau sa-si puna in practica ideile, dar acum este altfel fiindca avem parte de noua generatie de console ce ar parea sa dureze mai mult decat celalalte. Am putea spune ca visul orcarui producator si consolist se implineste acum.

 

Knack – PlayStation 4 Reveal

 

Killzone: ShadowFall – PlayStation 4 Reveal

Pagina oficiala Killzone: ShadowFall

 

Watch Dogs – PlayStation 4 Gameplay

Pagina oficiala Watch Dogs

 

Deep Down – PlayStation 4 Reveal

 

Ti-a placut articolul? Trimite mai departe: