Audienţele TV, furnizate de la 1 ianuarie 2012 de Kantar Media, vor fi măsurate pe toate platformele, inclusiv vizionarea online de TV, a declarat Lucia Antal, preşedintele Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor, potrivit Mediafax.

Compania Kantar Media Audiences a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV), urmând să asigure măsurarea audienţelor TV în perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2015.

Măsurătoarea se va face cu peoplemetere de ultimă generaţie. „Au fost special construite pentru România. Au posibilitatea de a măsura absolut toate platformele şi toate tipurile de televiziuni, inclusiv HD. Metoda prin care se vor recunoaşte canalele este una modernă, respectiv audiomatching, deci nu o să mai fie frecvenţă pe canal, ci audiomatching”, a explicat Lucia Antal.

Între noutăţile avute în vedere în măsurarea audienţelor TV din 2012 se numără „vizionarea decalată” şi „testarea virtualmeter”. „Încercăm să testăm acest virtualmeter, deci ne pregătim pentru vizionarea TV online.

Totodată, ea a precizat că, înainte de construirea panelului pentru măsurarea audienţei TV, se face o cercetare de calibrare. „Aceasta defineşte variabile care influenţează vizionarea TV. Ne dorim să testăm virtualmeter-ul, respectiv vizionarea online de TV, pentru că s-a dovedit din aceste date că, deocamdată în România, acestea reprezintă un procent însemnat, undeva la 3-4% vizionare online pur şi simplu şi încă vreo 11% vizionare pe computer cu TV tuner”, a mai spus Lucia Antal.

Totodată, ea a precizat că numărul de gospodării în care sunt instalate peoplemetere este de 1.200. „Numărul de peoplemetere efectiv este mult mai mare, pentru că într-o gospodărie cu două, trei sau mai multe televizoare se instalează peoplemeter la fiecare televizor în parte. 1.200 de gospodării este un panel reprezentativ pentru România şi datele sunt absolut în regulă şi de încredere pentru un asemenea panel. Ca număr de persoane, ele sunt undeva la peste 3.000”, a mai spus Lucia Antal.

Pe de altă parte, Liliana Mihăilescu, director general Kantar Media Audiences România, a mai spus că în această perioadă lucrează la echilibrarea panelului, pentru a fi reprezentativ.

În prezent, audienţele TV sunt asigurate de GfK. Compania GfK a fost desemnată, pe 8 ianuarie 2007, câştigătoare a licitaţiei pentru măsurarea, în exclusivitate, a audienţei televiziunilor din România, în perioada 2008-2012.

Ti-a placut articolul? Trimite mai departe: