Game Review: Dead Space 3

Am sa va anunt ca acest articol nu contine spoilere asupra povestii, asa ca…

Undeva prin Septembrie 2007 cei de la EA aduceau vestea ca un joc numit Dead Space se afla in development adaugand faptul ca intreaga echipa mereu a vrut sa lucreze la un joc ‘’ incuntecat si infiorator ‘’ si sa lase deoparte putin jocurile cu care cei de la EA ne obisnuisera deja. In cadrul Previewurilor oferite de siteurile de specialitate erau mentionate niveluri ridicate de violenta, gore si suspans unde nimeni nu se astepta la asa ceva de la acest nou IP oferit de EA.

Undeva in viitor…

Intreaga poveste incepe in urma unor evenimente ce incep in anul 2414 cand nava USG Kellion primeste un semnal de alarma din partea navei USG Ishimura ce se ocupa cu inlaturarea unei portiuni de pe planeta Aegis VII  pentru extragerea minereurilor. Inginerul nostru preferat si protagnoistul acestui joc, Isaac Clarke, este trimis impreuna cu Zach Hammond si specialista in calculatoare Kendra Daniels pentru ameliorarea problemei ce se afla pe USG Ishimura. Ajunsi pe nava, Isaac impreuna cu ceilalti descopera ca nava este mai mult decat avariata si ca echipa ce se afla la bordul navei Ishimura lipseste in totalitate. Nu dupa mult timp echipa lui Isaac se infrunta pentru prima oara cu Necromorfii ce provin in urma unor infectii ce fac ca dupa moartea unei persoane aceasta infectie sa preia conducerea asupra corpului creand mutatii severe si grotesti. In timpul reparatiilor si a intalnirilor cu Necromorfii, Isaac descopera tot felul de texte scrise pe pereti si mesaje audio lasate de fostii membrii ai echipajului de pe Ishimura ce il ajuta sa imbine aceste informatii ca pe niste piese de puzzle si sa descopere in final ca in urma mineritului cu care se ocupa nava Ishimura a rezultat extragerea unei relicve ce se numea ‘’ The Red Marker ‘’, un simbol al unei religii ce se numeste Unitologie ce promitea oamenilor ‘’ transformarea si renasterea ‘’ si care a provocat echipajului de pe Ishimura stari de isterie si halucinatii rezultand moartea intregului echipaj si a viitoarelor intamplari.

Dead Space 3…

Ce ati citit mai sus e un scurt rezumat al primului joc si sper eu, o mica imbranceala cat sa va faca interesati de aceasta serie deoarece sunetul, gameplayul si sentimentele ce ti le ofera sunt mai delicioase decat orice film. Dead Space 3 ne pune in aceleasi picioare marimea 54 ale lui Isaac trecut prin psihoze si halucinatii ce incearca sa gaseasca rezolvarea infectiei Necromorfilor si inlaturarea religiei Unitologiste printr-o metoda gasita de catre Ellie Langford ce pare sa fi functionat in urma cu 200 de ani.

‘’ Make us whole ‘’

Dead Space 3 pastreaza reteta succesului unde camera este plasata  peste umarul jucatorului facand accent pe sentimentul de claustrofobie si inca face ca o persoana trecuta prin tot felul de jocuri sa stea neclintita si sa tina apasat butonul pentru aim.

Jocul de fata sufera de simplitate fata de jocurile anterioare, spun asta pentru ca multe lucruri au fost modificate in scopul unui gameplay mai fluid ( cred eu… ) dar care da la o parte o buna bucata din senzatiile ce ti le oferea un asemenea joc, sa va explic.

In DS si in DS2 existau ( ca si in DS3 de altfel dar sub o alta forma ) o varietate maricica de arme ce aveau munitii diferite ( logic nu ? ) ce te bagau in boala in momentele in care ramaneai fara munitie intr-o arma si trebuia sa schimbi repede arma in timp ce iti luai damage din partea Necromorfilor iar uneori nu aveai timp si trebuia sa lovesti cu patul armei pentru a-ti crea loc sa alergi si sa mai supravietuiesti cateva secunde sau pentru un moment de respiro, insa in DS3 exista aceeasi munitie pentru orice fel de arma + ne putem lua adio si de la cautarea Power Nod-urilor pentru upgradarea armelor.

No credits, no honey

In DS3 nu mai avem parte de Credits pentru cumparatul armelor, a armurilor sau pentru upgradeul lor, sa va explic. Au fost adaugate obiective secundare ce ii ofera jucatorului o adancime mai mare asupra povestii si a celor intamplate, pe langa acestea ele ofera oportunitatea de a gasi schite si bucati din ramasitele unor arme pentru confectionarea propriilor arme in momentul in care aveti pe langa voi un Crafting Bench.

Existo o gama lunga de arme ce le puteti crea prin crafting si o groaza de optiuni de inlocuire a pieselor de la o arma la alta iar explorand veti gasi si un fel de perkuri ce va va adauga atribute in plus armei din dotare ( +2 damage -1 rate of fire ).

Unde-s multi puterea creste.

EA si Visceral Games au introdus modul CO-OP in stilul drop-in/drop-out ce ne permite parcurgerea campaniei in doi prin intermediul unui personaj numit John Carver ce il intalnim si in campania Solo. Din pacate nu exista LAN pentru joc ci doar conexiunea prin internet folosind Origin iar campania in doi mi-a adus un oarecare gust amar deoarece jocul in CO-OP iti da impresia unor astronauti pastilati pe niste coridoare inguste ce fac ca sentimentul horror sa dispara. Unde e Multiplayerul din DS2 cand incercai sa supravietuiesti cu greutate ?

De bine…

Din punct de vedere al povestii DS3 va ofera o cursa extraordinara mai ales daca sunteti fani ai seriei ce va va oferi o sesiune de joaca mai lunga decat jocurile predecesoare si destule raspunsuri la intrebarile pe care le aveti.

Sentimentul de frica este prezent intr-un dozaj mai mic fata de primul sa zicem dar producatorii jocului va vor surprinde in momentele cele mai simple si neasteptate deoarece se vede clar ca au invatat din trecut iar sunetul isi pastreaza calitatea pe care a avut-o pana acum.

Pe nivelul de dificultate normala jocul nu prea iti ofera o provocare prea mare iar craftingul nu iti va parea de ajutor mai ales cand vezi ca poti trece lejer prin 50% din joc doar cu Plasma Cutterul, insa spre finele jocului va veti da seama ca stati altfel de vorba…

Recomand cu foarte mare caldura jocul si sper sa aveti parte de experientele pe care le-am avut si eu, chiar daca nu cred ca toata lumea o sa inghita povestea din spatele jocului.

Aveti mai jos un gameplay cu primele 20 minute din joc ce va sunt aratate intamplarile ce vor avea loc in Dead Space 3.

Cheers si spor la joaca !