Facebook va avea noi aplicaţii

1
589

Facebook continuă să facă schimbări. Astfel, pentru a-şi contracara cel mai mare adversar, Google+ noile aplicaţii ale reţelei de socializare vor furniza fiecărui utilizator informaţii legate de ce fac prietenii săi online.  Dacă Frank urmăreşte „The Hangover”, Jane ascultă Jay-Z, iar Mark foloseşte adidaşi Nike, miza Facebook şi a companiilor sale partenere este ca preferinţele acestor utilizatori să influenţeze obiceiurile de consum ale prietenilor lor din reţea.

Cu alte cuvinte Facebook ţinteşte în prezent să devină un site pe care utilizatorii să petreacă mult timp, dar şi unul care să îi orienteze online şi să-i influenţeze, din ce în ce mai mult, când sunt offline.

Facebook ne va ajuta să ne spunem propria poveste

Astfel, Facebook încearcă să câştige lupta cu Google, prin schimbarea felului în care oamenii găsesc ce îi interesează pe internet. În prezent, majoritatea oamenilor găsesc ce îşi doresc, ştiri, informaţii utile, prin căutare pe web. Însă Facebook încearcă să schimbe acest lucru, prin direcţionarea utilizatorilor către conţinuturi preferate de prietenii lor din reţea. Facebook nu încearcă să devină un furnizor de produse media, ca Apple şi Amazon.com, ci mai degrabă se aliază cu companiile care distribuie muzică, filme, informaţie şi jocuri pentru a deveni un formator al modului în care sunt găsite şi consumate aceste produse.

Astfel, printre noii parteneri Facebook, se regăsesc: Netflix şi Hulu pentru conţinut video, Spotify pentru muzică, The Washington Post şi Yahoo pentru ştiri, Ticketmaster pentru bilete la concerte şi alte companii ce activează în domeniul alimentaţiei, turismului etc.

Site-ul Facebook va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi, furnizând astfel date valoroase companiilor pentru o publicitate cât mai ţintită.

De asemenea, pentru companiile care distribuie informaţii şi entertainment, un parteneriat cu reţeaua de socializare poate însemna creşterea popularităţii şi atragerea de utilizatori, dar nu se poate estima deocamdată ce venituri poate genera recomandarea unui prieten pe Facebook.

Totodată, Facebook a introdus o nouă aplicaţie, timeline, ce permite utilizatorilor să posteze informaţii despre trecutul lor, de la nunţi sau din vacanţe, iar până pe 30 septembrie  această aplicaţie va intra în viaţa noastră vrem nu vrem!

Sursa: Mediafax

Ti-a placut articolul? Trimite mai departe: