Extra Special | Coincidente izbitoare in teaser-posterele blockbusterelor din 2012/2013.

0
609

 Anul 2012 poate fi considerat unul dintre acei ani in care blockbusterele americane au dominat in totalitate box-office-ul mondial (o parte din ele vor domina anul viitor), asta si datorita unui marketing foarte prompt si bine pus la punct… Iar unul dintre punctele forte ale acestor campanii de promovare il reprezinta publicare unor asa-zise “teaser trailer” sau “teaser poster”, in care fani pot sa-si faca o prima idee cu privire la povestea din filmul respectiv, sa analizeze cam cum ar arata personajele principale, cat de bine sunt realizate efectele speciale etc. Insa ce ne facem in momentul in care descoperim similitudini intre aceste teaser-postere (despre care ma voi ocupa strict in momentele urmatoare), punandu-le pe seama lipsei de originalitate in a evidentia atuu-rile productiilor sau a simplelor coincidente? Oare interesul va fi acelasi? Raspunsul ar fi DA, pentru multi, insa pentru cinefilii cu ochi vigilenti pot constitui o bila neagra pentru echipa de marketing si de productie.

Asadar, anul acesta am avut parte de cateva teaser-postere destul de interesante, dar si asemenatoare, iar de aceea ne putem intreba ce  ar putea avea in comun The Dark Knight Rises, Iron Man 3 sau Star Trek: Into Darkness? Mai nimic am putea spune insa au existat cateva elemente de coincidenta, pe care le-am putea clasa, sub o forma sau alta, astfel:

  1.      Metoda “Tot mai sus!”


 

Punct de observatie: Personajul principal plasat pe o pozitie favorabila si de ansamblu deasupra locului in care se va desfasura mare parte din actiune, asemenea unu super erou care isi vegheaza orasul de diferite pericole.

2. Metoda “Profilul eroului misterios”:

Punct de observatie: Se doreste  a pastra o pata de mister asupra aspectului personajului principal sau este doar o “ignoranta” a eroului fata de personajele negative. Oricum, spatele lor este mai mult decat bine structurat.

3. Metoda “Usor de prabusit, greu de construit!”:

 

Punct de observatie:  Cadrul se pare a fi rupt dupa o scena de lupta crancena, in care mare parte a fost distrus, in care elemente precum focul, bucati din blocuri de beton sau obiecte contondente nu lipsesc. Poate ca prezenta acestor elemente se doreste a mari intensitatea povesti, a expune gravitatea in care are loc actiunea scenariilor.

4. Metoda “Eroii…  mici se tin in cadre…  mari” 

Punct de vedere: Pozitionarea eroului in 10% din teaser-poster, incadrat de imaginea de ansamblu de mari dimensiuni, nu ofera o vizibilitate  prea buna asupra aspectului fizic al acestuia, fiind umbrit de unele unghiuri nefavorabile in care a fost plasat. De asemnea, un alt aspect il constituie simbolurile create din alementele cadrului principal, oferind pe de o parte un punct de originalitate (din punct de vedere al conceptului), dar defavorizeaza prin utilizarea poate prea des a acestui tip de design.

 Idei de marketing in promovarea unui film sunt si vor fi mereu o mare problema pentru casele de productie de la Hollywood, iar una dintre “scaparile” in mod general este metoda copierii unui concept sau idee de design de la productie la alta. Pentru noi cinefilii, acesta este o provocare si pentru noi, in a descoperii ceea ce se ascunde in spate sau chiar este evident la prima vedere.

Articol de Mircea Jianu

 

 

 

 

Ti-a placut articolul? Trimite mai departe: