De unde ne facem cumparaturile online?

0
1750

In aceasta perioada asistam tot mai des la promovarea cumparaturilor online: de la publicitatea in online – care este ceai mai eficienta- pana la promovarea acestui gen de bussines in media clasica ( reportaje tv, spoturi radio sau afise outdoor) cu totii ne induc ideea ca acesta este viitorul cumparaturilor: din spatele monitorului. In plus am vazut un specialist in marketing care ne spunea ca in viitorul nu foarte indepartatmarile brand-uri vor avea doar magazine de prezentare.

In aceasta perioada vanzarile au crescut exponential cu apetitul romanului pentru cumparaturi, iar personal cred ca segmentul it/mobile este cel mai bine reprezentat atunci cand ne gandim la cumparaturile online.

De unde sa-mi cumpara telefon mobil? Care magazin online este cel mai serios?

Despre acest segment vreau sa va vorbesc in cele ce urmeaza…..voi prezenta care au fost impresiile care mi le-au lasat pana acum magazinele online din zona de it/mobile. Mentionez inca de la inceput ca este vorba de o impresie subiectiva in stransa legatura cu experienta personala cu aceste magazine dar si in corelatie cu standardele mele atunci cand vine vorba de servicii. nu vreau sa creada cineva ca am primit ceva pentru acest articol :))

Prima intrebare care ne vine in minte cand vrem sa cumparam din mediul online este : Magazinul este serios? sau Face livrarea la timp? Imi ofera chiar produsul din poza ? 😀 sau ma trezesc acasa cu cine stie ce ?

Probabil unii care lucreaza in „domeniu” vor ironiza aceste intrebari, dar sa stiti ca nu toata lumea este informata in aceeasi masura.

Experienta 1: Quickmobile

In aceasta toamna am vrut sa-mi cumpar un telefon mobil, iar pretul care mi s-a parut ok a fost la ei+ ca imi ofereau si o cartele vodafone cadou. Toate bune si frumoase; am comandat, am primit termen de livrare o saptamana. Iar in ziua in care trebuia sa vina coletul ma suna o „donsoara” si imi spune in cea mai mare viteza – cred ca trebuia sa mearga la masa- ca ” Telefonul dvs nu a venit, am desfacut coletul si telefonul dvs nu era. Eu va recomand sa cumparati…….” WTF :)) Tin sa va spun ca m-a si trezit din somn 😀 A avut noroc ca mi-am controlat limbajul….desigur i-am spus ca nu mai vreau sa cumpar nici-un telefon de la ei. Problema nr. 2 la ei a fost ca am dorit sa cumpar un alt produs de la ei, iar cand am trimis un mail la magazinul din Bucuresti mi-au spus ca nu este acelasi pret ca cel de pe site+ ca nu au produsul.  Poate oamenii sunt ok, dar experienta mea a fost „magica” in sensul negativ.

Experienta 2 – EvoMag

De la ei am  cumparat un telefon mobil….care l-am facut cadou.  Mi-a placut timpul scurt intre efectuarea comenzi si ridicarea produsului. Au un  sediu nou inaugurat in Bucuresti si par ca fac o treaba serioasa si sunt o firma bine infipta in afacere. Minusuri? Personal am solicitat informatii cu privire la achizitionarea unui produs care nu era pe stoc, iar raspunsul a intarziat sa apara. In plus ca transmis dupa ce am insistat ca imi pot aduce produsul in doua saptamani 😀

Experienta 3- Emag.

Atunci cand vorbim de comert online, foarte multi se duc cu gandul la E-mag, fiind compania care are profituri extrem de mari si a reusit sa castige cel mai mult capital de imagine. Aceasta fiind o conditie elementara pentru a putea vinde: oamenii sa aiba incredere. Atunci cand am cumparat de la E-mag stiam despre ei, le vizitasem site-ul de sute de ori si invatasem foarte bine produsele, tinand cont de faptul ca am cumparat atunci in valoare de 3000 ron. Am vazut produsul pe site, am verificat stocul si m-am dus personal sa-l iau. Am fost placut impresionat de sistemul de livrare foarte bine pus la punct, de faptul ca au gandit acest mecanism de plata-livrare- ridicarea produselor foarte bine. Recent am comandat produse pentru care am solicitat sa stiu exact termenul de livrare, pentru a le da cadou, iar oamenii foarte ok, m-au sunat si am stabilit totul. Pentru mine e foarte important sa fiu sunat si sa stiu exact ce se intampla cu comanda mea, daca mi- pot livra sau nu, iar daca mi-o livreaza cand ajunge la mine.

Experienta 3-Cell.ro

La fel ca si in cazul magazinelor online prezentate anterior si in acest caz va vorbesc din experienta 😀 In mare parte oamenii sunt ok, daca sunteti din Bucuresti puteti ridica produsele de la sediul lor care se afla langa Politehnica. Daca produsele sunt pe stoc, totul merge ceas: comanzi, esti informat cu privire la ora de livrare si ridci produsul. Daca nu il au pe stoc, urmeaza situatia mai putin placuta in care suni, astepti sa se informeze cu privire la stoc. Daca nu iti pot raspunde atunci ….te suna ei. Sau mai bine spus….NU te suna. Daca trimiti un e-mai sa adresezi o intrebare sumplimentara despre un produs ( pentru ca de acea informatie depunde daca cumperi sau nu 😀 ) iti raspunde vantul 😀 si nu SOV :))

Experienta 4: Telefonultau.eu

Oamenii sunt foarte profi, pot sa spun ca i-am zapacit la cap cu un telefon doua saptamanii si intr-un final m-am declarat multumit. Am solicitat o informatie cu privire la un produs, am comandat si a doua zi a venit „FAN”- ul la mine 😀 Din pacate pentru mine acel telefon era mult prea sensibil sau defect din fabricatie, fapt pentru care am sunat la ei, l-au verificat si mi-au recomandat sa-mi aleg alceva 😀 Din pacate pentru ei am ales ceva mai ieftin, dar oamenii au fost ok. Mi-au trimis noul telefon imediat ce l-am comandat, iar diferenta de pret am primit-o pe card. O chestie misto: ei suporta costurile de transport atunci cand vorbim de garantie 🙂 Cei de la call center raspund foarte ok, sunt amabili, iar daca soliciti o intrebare vizavi de un telefon primesti raspunsul foarte rapid pe mail. In plus fac foarte multe review-uri in romania. Din partea mea, nota maxima 🙂

Atentie: Aceste pareri sunt subiective

Ti-a placut articolul? Trimite mai departe: